Hódít a környezetbarát csomagolás
​2021.03.04.

A csomagolás az első, amivel a fogyasztók találkoznak egy termék megvásárlásakor, éppen ezért minden gyártó igyekszik a lehető legkreatívabb, legmutatósabb megoldást választani. Egy 2020-as kutatás azonban arra mutat rá, hogy a csomagolások színénél, formájánál és mintájánál kezd sokkal fontosabb lenni az, hogy miből készült, főleg a fiatalabb generáció körében: a vásárlók 44%-a hajlandó többet fizetni egy környezetbarát csomagolásban kapható termékért, 48%-uk pedig kerüli a fenntarthatóságot nem szem előtt tartó márkákat. A felmérésből emellett az is kiderült, hogy Európában messze a papír és a karton a legtámogatottabb csomagolóanyag.

A papír és a karton népszerűsége nem meglepő, hiszen a környezetszennyező műanyag megítélése folyamatosan romlik, a kormányok pedig igyekeznek lépéseket tenni annak érdekében, hogy a gyártók minimalizálják a műanyag csomagolások előállítását, legfőképpen az egyszer használatos műanyagokét. A PACX Fulfillmentnél is az újrahasznosított papír és karton a legnépszerűbb csomagolóanyag.

A Two Sides kutatása jól mutatja, hogy a műanyagszeméttel kapcsolatos edukáció meghozta a gyümölcsét, az emberek 70%-a próbálja csökkenteni műanyagszemét-termelését, 48%-uk pedig el is kerülné azokat a kereskedőket, akik nem igyekeznek redukálni az újrahasznosíthatatlan műanyag hulladékot. Jól látható, hogy a fogyasztók számára már egyértelmű tényező a fenntarthatóság: a válaszadók 44%-a hajlandó többet fizetni az újrahasznosítható csomagolású termékekért, 58%-uk szerint pedig adóval kellene sújtani azokat a vállalatokat, amelyek újrahasznosíthatatlan csomagolásban dobják piacra a termékeiket.

A Two Sides 9 európai ország fogyasztói körében elvégzett kutatása nemcsak a fogyasztók viselkedését, de a különböző csomagolóanyagokhoz való hozzáállásukat is vizsgálta, a kitöltők 15 szempont szerint választották ki kedvenc alapanyagukat. A verseny győztese a papír-karton kategória lett, amelynek legfőbb okai az újrahasznosíthatóság, a könnyű súly, az egyszerű kicsomagolhatóság és a költséghatékonyság voltak. A kitöltők mintegy 63%-a szavazott úgy, hogy ezek a legjobb csomagolóanyagok a környezet számára. Az üveg 4, a fém pedig 1 szempontból bizonyult a legjobbnak, a műanyagok azonban semmilyen előnyt nem élveznek a válaszadók szerint.

„A vállalatoknak minden lehetősége megvan, hogy a termékeik csomagolását a fenntarthatóságot szem előtt tartva tervezzék, és úgy látjuk, ezt már a fogyasztók is egyértelműen tudják, és el is várják. A hullámkarton a legkörnyezetbarátabb alternatíva a csomagolóanyagok között, a mai nyomdatechnikának köszönhetően pedig nemcsak fenntartható, de kreatív és mutatós megoldásokat tud nyújtani a vállalatoknak, arról nem is beszélve, hogy rendkívül költséghatékony és könnyen kezelhető anyagról beszélünk. Ez a felmérés is azt mutatja, hogy a jövő a papír- és a kartonalapú csomagolásoké, de a vállalatoknak törekedni kell arra, hogy kizárólag felelős erdőgazdálkodásokkal együttműködő gyártókkal dolgozzanak a csomagolások előállításánál. A vásárlóknak is javasoljuk, hogy azokat a csomagolásokat keressék, amin FSC jelzés van” – tette hozzá Miklós Zsolt.

A kutatás szerint a vásárlók 64%-a ismeri a papír- és hullámkartoncsomagolásokon fellelhető FSC jelzést, ami az alapanyag fenntartható származásáról tanúskodik.

A PACX Fulfillment Kft-nél mi is törekszünk arra, hogy minél jobban környezettudatosak legyünk. A webshop logisztika egy olyan iparág, ahol sokat lehet tenni a környezetszennyezés visszaszorítása érdekében.

forrás: Store Insider

A YouTube utolsóként száll be az e-kereskedelmi újításokba.
2021.02.14.


A héten a Google anyavállalat hivatalosan bejelentette, hogy megkezdi egy új videó-vásárlási funkció tesztelését a YouTube-on - derül ki a modernretail cikkéből.  Az eszköz egy jól látható bevásárlókosár gombból áll, amely a mobil és az internetes nézőket közvetlenül összekapcsolja a videó szempontjából is releváns termékek listájával – amelyek ezután megvásárolhatóak.

A program a YouTube legújabb eszközfejlesztésére épül; a vállalat közölte, hogy tavaly októberben tesztelte a Shopify új integrációját, és az elmúlt évben a platform megkezdte az influencerek megkeresését is, hogy azok a későbbiekben megjelöljék a videóikban szereplő promóciókat.

Bár ez a technológia innovációnak nem nevezhető, de egy újabb hirdetési felület nyílik a magyar webshop tulajdonosok számára is.

Ezzel a lépéssel a Google beszállt abba a versenybe, ahol a Facebook (beleértve az Instragramot is) és a TikTok videómegosztó portálok küzdenek a kereskedők kegyeiért. A YouTube új eszközfejlesztése újabb példa arra, hogy a közösségi kereskedelem mind a hirdetők, mind a technológiai vállalatok számára prioritássá válik. Ennek tekintetében előfordulhat, hogy a kereskedőknek kevesebb ideje marad a logisztikára és azt érdemesebb kiszervezni egy fulfillment cég részére, mint pl. a PACX.

A digitális ügynökségek készek kipróbálni a YouTube új vásárolható funkcióit. A Wallaroo Media alapítója, Brandon Doyle, aki olyan DTC márkákkal dolgozik, mint a Rhone és a Cotopaxi-Doyle elmondása szerint a frissítés izgalmas lehetőség azoknak a márkáknak, akik szeretnék növelni YouTube-jelenlétüket.

Mint ismeretes, 2020 nyarától bővült a fogyasztóvédelem hatásköre.
2020.11.30.

A hatóság a teljes ellátási láncot ellenőrizheti, így jogsértés gyanúja esetén nem csak a kiskereskedelmi üzletekbe, hanem az áru tárolására szolgáló helységekbe, raktárakba is beléphet, ott eszközöket, címkézési és csomagolási folyamatokat ellenőrizhet.

Számos webáruház működik magánlakásokban, családi házak garázsaiban. Természetesen a fogyasztóvédelem ez alól sem tesz kivételt, így egy esetleges eljárás esetén az ellenőröknek jogukban áll belépni magánbirtokra is. Amennyiben a webshop tulajdonos szeretné elkerülni ezt a kellemetlenséget, érdemes a magánszférától külön álló helyen tárolni az árut, esetleg a teljes csomagolási tevékenységet kiszervezni egy fulfillment szolgáltatónak. A PACX Fulfillment Kft pontosan ezzel a céllal alapult. Egy ilyen szolgáltató cég nem csak a hatóságokat fogadja tárt karokkal, hanem a teljes logisztikai folyamatot lebonyolítja.

A pandémia új csúcsra juttatta 2021-ben az e-kereskedelmet.
2020.11.26.

Nem csak a nemzetközi, de hazai e-kereskedelmet is új csúcsra juttatta a koronavírus - derül ki az árukereső és a GKI Digital kutatásaiból.

2020 első félévében globálisan a webshopok által termelt bevétel elérte a 355,1 milliárd forintot így ez a közel 35 % -kos emelkedés az elmúlt 5 év legnagyobb növekedését jelenti. A növekedés egyik legfőbb oka, hogy a kereslet nagy része az „offline „ csatornákról a boltbezárások, nyitvatartási korlátozások, és egyéb vásárlói szokások miatt átterelődött az online szektorra.


Egyes előrejelzések szerint a 2020-as karácsonyi szezon csak a jéghegy csúcsa lesz, mivel 2021-ben új vásárlói rétegek és igények kialakulásával folytatódik tovább a trend.

PACX • Webshop logisztika • Tel.: +3670 455 5467 • info@pacx.hu

Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ azért, hogy weboldalunk használata során a lehető legjobb élményt tudjuk biztosítani.

OK!